Uredba o organizovanju rada poslodavaca za vreme vanrednog stanja
Vlada Srbije je u Službenom glasniku broj 31/2020 objavila Uredbu o organizovanju rada poslodavaca za vreme vanrednog stanja (Uredba).
Uredba je stupila na snagu 16. marta 2020. godine.
Uredbom se naglašava da je za vreme vanrednog stanja poslodavac dužan da omogući zaposlenima obavljanje poslova van prostorija poslodavca (rad na daljinu i rad od kuće), na svim radnim mestima na kojima je moguće organizovati takav rad u skladu sa opštim aktom i ugovorom o radu.
Ukoliko to nije predviđeno opštim aktom i ugovorom o radu, poslodavac može rešenjem omogućiti zaposlenom obavljanje poslova van prostorija poslodavca (Rešenje), ukoliko mu to organizacioni uslovi dozvoljavaju.
Takvo Rešenje obavezno mora da sadrži:
1. trajanje radnog vremena;
2. način vršenja nadzora nad radom zaposlenog.
Poslodavac je dužan da vodi evidenciju o zaposlenima koji obavljaju rad van prostorija poslodavca.
Poslodavac čija je priroda delatnosti takva da nije u moućnosti da organizuje i rad van prostorija poslodavca, neophodno je da svoje poslovanje uskladi sa uslovima vanrednog stanja
i to:
• da, ukoliko je to moguće i ne iziskuje dodatna sredstva, organizuje rad u smenama, kako bi što manji broj zaposlenih i svih drugih radno angažovanih lica rad obavljao istovremeno u jednoj prostoriji,
• omogući održavanje svih poslovnih sastanaka elektronskim, odnosno drugim odgovarajućim putem (video link, video poziv i dr.),
• odloži službena putovanja u zemlji i inostranstvu, u skladu sa odlukom nadležnog organa o zabrani, odnosno privremenom ograničenju ulaska i kretanja.
Poslodavac je dužan da u cilju osiguranja zaštite i zdravlja zaposlenih, radno angažovanih i stranaka obezbedi sve opšte, posebne i vanredne mere koje se odnose na higijensku sigurnost objekata i lica u skladu sa Zakonom o zaštiti stanovništva od zaraznih bolesti.
Za zaposlene i radno angažovane, koji su u neposrednom kontaktu sa strankama ili dele radni prostor sa više lica, potrebno je obezbediti dovoljne količine zaštitne opreme u skladu sa posebnim propisima.
U prilogu nize je i ceo tekst preuzet od PKS.
Република Србија
Град Београд – Градска управа
Секретаријат за информисање
Краљице Марије 1/XI
11000 Београд
тел. (011) 715-7435, факс 3376-347
е-mail: info.pr@beograd.gov.rs
ГРАДСКИ ШТАБ ЗА ВАНРЕДНЕ СИТУАЦИЈЕ
Градски штаб за ванредне ситуације прогласио ванредно стање на територији града Београда
Градски штаб за ванредне ситуације града Београда донео је на вечерашњој седници Одлуку о проглашењу ванредног стања на територији града Београда у складу са Законом о одбрани, одлуком о проглашењу ванредног стања Председника Републике, председника Народне скупштине и председника Владе Републике Србије
Градски штаб за ванредне ситуације донео је више наредби које треба да допринесу спречавању, сузбијању и гашењу епидемије COVID-19 на територији града Београда:
– Секретаријату за јавни превоз издата је наредба за смењење обима јавног градског превоза на територији града Београда од уторка, 17. марта 2020. године и његово стављање на суботњи режим вожње, уз укидање свих ноћних линија.
– Секретаријату за образовање и дечју заштиту за прекид рада свих предшколских установа на територији Града Београда.
– Од понедељка, 16. марта 2020. године Секретаријату за привреду наложено је спровођење наредбе за скраћење радног времена угоститељских објеката (ресторана, кафића, барова и осталих угоститељских објеката) од 8 до 20 часова. У угоститељским објектима током радног времена у затвореним просторијама дозвољено је присуство највише педесет лица.
– Секретаријату за социјалну заштиту издата је наредба за затварање дневних центара и клубова за одрасле и старије.
– Секретаријату за спорт и омладину издата је наредба за прекид рада свих спортских обејаката на територији града Београда.
– Начелнику Градске управе издата је наредба за омогући рад од куће тешким хроничним болесницима и лицима старијим од 60 година.
– Дата је наредба Секретаријату за послове одбране, ванредних ситуација, комуникације и координације са грађанима да прилагоди рад Београдског позивног центра у циљу пружања информација за помоћ грађанима, као и да координира рад са општинским штабовима за ванредне ситуације и општинским позивним центрима. Циљ оснивања ових центара је организовање помоћи најстаријим суграђанима као што је доношење намириница и лекова на кућу и организовање лекарске помоћи.
– Секретаријату за послове комуналне милиције и Секретаријату за инспекцијске послове издата је наредба за појачани надзор на свим објектима затвореног типа који примају више од 50 особа, у складу са одлуком Владе Републике Србије од 15. марта.
– Градски штаб за ванредне ситуације наложио је свим командантима општинских штабова за ванредне ситуације на територији Београда да на својој територији ангажују поверенике и заменике повереника цивилне заштите на пословима заштите и спасавања.
СЕКРЕТАРИЈАТ ЗА ИНФОРМИСАЊЕ